Atteikuma tiesības

Jūs varat izmantot atteikuma tiesības un atgriezt preci 14 kalendāro dienu laikā no brīža kad esat ieguvis preces valdījumā, neminot atgriešanas iemeslu. (Neattiecas uz gadījumiem, ja prece ir brāķis).

Sūtījumu var atgriezt pasta nodaļā. Šajā gadījumā par pasta pakalpojumiem nav jāmaksā. Samaksāto naudu atpakaļ saņemsiet ar naudas pārvedumu 4 nedēļu laikā pēc tam, kad būsim saņēmuši Jūsu sūtījumu.

Atteikuma tiesību izmantošana beigsies pēc 14 dienām, sākot no dienas, kad Jūs (vai trešā persona, kas nav pārvadātājs un ko esat norādījis kā saņēmēju), būsiet ieguvis ir ieguvusi preces valdījumā. Lai izvairītos no pārpratumiem, preces saņemšanas brīdī pārliecinies, vai tā pilnībā atbilst pasūtītajai – ražotājs, modelis, krāsa, izmērs un citi būtiski parametri.

Preces jāatgriež tādā stāvoklī, kādā tikusi nodrošināta piesardzīga izmantošana (piemēram, uz precēm nedrīkst būt nolietojuma vai bojājuma pazīmēm, un tām ir jābūt tādā stāvoklī, lai tās atkal varētu pārdot). Tās oriģinālais iepakojums nedrīkst būt bojāts un Jums jānodrošina, lai, transportējot preci, tai nevarētu rasties bojājumi.

Ja vēlies izmantot atteikuma tiesības, lūdzam paturēt prātā, ka Jūs esat atbildīgs par preču vērtības samazināšanos, ja preces izmantotas nevis tāpēc, lai konstatētu šo preču veidu, īpašības un darbību, bet citos nolūkos. Tāpēc ņemiet vērā, ka atteikuma tiesību izmantošanas termiņā Jums ir tiesības preci lietot tiktāl, cik tas nepieciešams preces pārbaudei (tikpat lielā mērā, cik to varētu izdarīt pirms preces iegādes parastajā veikalā). Izmantojot atteikuma tiesības, Jūs esat atbildīgs par preces lietošanu, kas pārsniedz preces pārbaudes nolūkam paredzēto, par tādu preces lietošanu atteikuma tiesību izmantošanas termiņā, kas nav savienojama ar labas ticības principu, kā arī par preces vērtības, kvalitātes un drošuma samazināšanos (prece ir bojāta, nav pilnā komplektācijā vai tā citādi zaudējusi savu sākotnējo izskatu). Šādos gadījumos Hansapost ir tiesīgs atteikt šo preci pieņemt vai var piemērot ieturēt kompensācijas maksu. Kompensācijas apjoms tiek noteikts, izskatot katru gadījumu atsevišķi, proti, ņemot vērā konkrētās preces iespējamo vērtības samazināšanos. Par kompensācijas apjomu klients tiek informēts, tiklīdz tiek noteikts tās apjoms.

Ministru kabineta 2014.gada 20.maija noteikumi Nr.255 “Noteikumi par distances līgumu” 22.punkts nosaka ka, patērētājs nevar izmantot atteikuma tiesības, ja

* Preces vai pakalpojuma cena ir atkarīga no finanšu tirgus svārstībām, kuras pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs nevar kontrolēt un kuras var rasties atteikuma tiesību termiņā;

* Prece tiek izgatavota pēc patērētāja norādījumiem vai ja prece ir nepārprotami personalizēta;

* Prece ātri bojājas vai tai drīz beidzas derīguma termiņš;

* Patērētājs ir atvēris iepakojumu precei, kuru veselības un higiēnas apsvērumu dēļ nevar atdot atpakaļ (tādām precēm, kā el.zobu birste, epilators, el.bārdas skuveklis, bārdas/matu trimmeris, el.matu griežamā mašīna, matu taisnotāji, apakšveļa, zeķes un zeķubikses, smaržas, ausīs ieliekamās audio austiņas un citas tamlīdzīga rakstura preces,);

* Prece tās īpašību dēļ pēc piegādes ir neatgriezeniski sajaukusies ar citām lietām;

* Patērētājs ir atvēris audioierakstu vai videoierakstu, vai datorprogrammu iepakojumu;

* Līgums noslēgts par digitālā satura piegādi, kas netiek piegādāts pastāvīgā datu nesējā, ja digitālā satura piegāde ir uzsākta ar patērētāja iepriekš skaidri paustu piekrišanu un apliecinājumu par atteikuma tiesību zaudēšanu;

Piegādes maksa netiek atmaksāta.

Preces tiek piedāvātas tik ilgi, kamēr tās ir pieejamas. Hansapost ir tiesības atkāpties no līguma gadījumā, ja pasūtītā prece vairāk nav pieejama, proti, tās piegāde nav iespējama. Hansapost attiecīgi informē klientu pie pirmās izdevības pa tālruni, e-pastu vai, nosūtot vēstuli pa pastu. Gadījumā, ja klients jau ir veicis apmaksu, Hansapost nekavējoties atgriež iemaksāto naudu, taču ne vēlāk kā 14 dienu laikā.

 

 

Garantija

Visām Hansapost interneta veikalā pirktajām precēm ir ražotāja garantija. Ražotāja noteiktais garantijas laiks ir atšķirīgs. Sīkāk par to var uzzināt, izlasot informāciju preces aprakstā vai jautājot konsultantam. Likumiskās garantijas ietvaros, patērētājs ir tiesīgs 24 mēnešu laikā no pirkuma brīža iesniegt prasību par preces neatbilstību līguma noteikumiem. Pretenzijas pieteikšanas tiesības ir spēkā, ja prece tika izmantota tikai paredzētājos apstākļos un tikai mājsaimniecībā. Tādēļ lūdzam saglabāt sūtījumam pievienoto garantijas dokumentu/pakas karti un pasta izsniegto kvīti par preces apmaksu.

Uzmanību. Ražotāja garantijas nosacījumi ir spēkā, ja varēsiet uzrādīt:

- pirkumu apliecinošu dokumentu (rēķins, pakas karte);

- ražotāja vai izplatītāja garantijas karti (gadījumā, ja ražotājs vai izplatītājs tādu ir ietvēris preces komplektācijā).

Informāciju par sertificētajiem ražotāja servisa centriem vari atrast ražotāja vai izplatītāja garantijas kartē, zvanot ražotājā pārstāvniecībai vai uz preces iepakojuma norādītajam izplatītājam, vai arī zvanot vai rakstot uz e-pastu Hansapost.

Garantijas nosacījumi nav attiecināmi uz preces papildus piederumiem (aksesuāriem), barošanas elementiem (baterijas, akumulatori), piederumiem kuriem ir ierobežots resurss (drošinātāji, austiņas, mikrofoni).

Ražotāja garantijas nosacījumi nav spēkā, ja:

- precei ir bojājumi, kas radušies pircēja un/ vai lietotāja vainas dēļ:

- precei ir garantijas plombu, sērijas numuru bojājumi;

- prece nav lietota tai paredzētajām vajadzībām un nav ekspluatēta tā, kā tas ir norādīts lietošanas instrukcijā;

- prece, kas ir bojāta lietotāja dēļ (piemēram, saskrāpētas, salauztas konstrukcijas, saplaisājis ekrāns, ieliets ūdens tam neparedzētajās vietās, prece kopta, izmantojot tam neparedzētus kopšanas līdzekļus, ja precē ir atrasti nepiederoši priekšmeti, ir pieļauta kukaiņu iekļūšana izstrādājumu iekšienē vai citi iemesli, kas liecina par nepareizu preces ekspluatāciju);

- ja bojājums būs radies barojošā sprieguma, telekomunikāciju, kabeļu tīklu neatbilstībai ražotāja noteiktajiem standartiem, strauju temperatūras svārstību dēļ, kā arī citu sadzīves un ārējo faktoru dēļ (kvēpi, dūmi, putekļi, mitrums, triecieni, skrāpējumi);

- ja izstrādājumā redzamas nekvalificēta remonta pēdas;

- dabiska elementu nolietojuma gadījumos;

- ja esat izmantojis nestandarta barošanas blokus, piederumus un rezerves daļas, kā arī izejmateriālus (kārtridži, toneri u.c.), ko ražotājs nav sertificējis lietošanai ar noteikto preci, un ja tas būs izraisījis šīs prece bojājumus;

- papildus aprīkojumam garantija netiek piemērota (baterijas, austiņas, savienojoši kabeļi, lādēšanas ierīces, pults);

- izmantosiet preci ražošanas vai profesionāliem mērķiem (ja konkrētā prece nav paredzēta šādiem nolūkiem);

- garantija nedarbojas, ja radušies bojājumi nepareizas transportēšanas rezultātā.

Pirms preces nodošanas remontā parūpējies par datu drošību. Garantijas servisa centri negarantē datu saglabāšanu, tāpēc nodrošinies ar datu rezerves kopijām.

Gadījumos, kad garantijas apkalpošana nav spēkā, bet klients atsakās no maksas remonta, klientam ir jāsedz diagnostikas izmaksas, un klients saņem Servisa centra slēdzienu par konstatētajiem bojājumiem. Ja klients piekrīt maksas remontam, tad diagnostikas izmaksas nav jāsedz.